نمونه طرح موفق
نوشته شده توسط : faeghe

نمونه هایی از طراحی های موفق

Hakan GÜRSU و تیمش با طراحی قایق خود به نام "Volitan" در جوایز طراحی بین المللی (IDA 2007) که هر ساله در نیویورک برگزار می شود و یکی از معتبرترین مسابقات جهان به شمار می رود، برنده جایزه اول شدند.

نام Volitan از روی تنها ماهی پرنده ساکن در دریای مدیترانه گرفته شده است. Volitan به عنوان یکی از قایق های جایگزین آینده طراحی شده است که با استفاده از انرژی خورشیدی و باد حرکت می کند، چرخه آب شیرین را از آب دریا انجام می دهد و ضایعات دی اکسید کربن تولید نمی کند.


Volitan اولین کشتی آبی است که قابلیت چرخش نقطه ای را دارد. انرژی آن توسط 2 موتور الکتریکی متحرک واقع در خارج از قایق تامین می شود که از پنل های خورشیدی به عنوان بادبان های جامد متحرک استفاده می کنند.

 در کشور ما، معاهده لاهه در مورد ثبت بین المللی طرح های صنعتی از اول ژانویه 2005 لازم الاجرا شد. بنابراین متقاضیان می توانند طرح های خود را با هزینه بسیار کمتر و با ارائه یک درخواست واحد در کشورهای عضو توافقنامه لاهه ثبت کنند.

متقاضیان همچنین می توانند به دفتر ثبت طراحی علائم تجاری اتحادیه اروپا (OHIM) واقع در آلیکانته، اسپانیا درخواست دهند و می توانند با یک هزینه و یک درخواست واحد از طرح های خود در کشورهای عضو اتحادیه اروپا محافظت کنند.





:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: